lördag 11 december 2010

jul

Jag tror att jag hamnat i den där virveln då man blir julberoende. För första gången på x antal år har jag pyntat mitt rum, jag bakar pepparkaksskepp som inte slutar i katastrof i Titanic-anda då jag agerar isberg. De mest spelade låtarna på min spotifylista bjuder på titlar såsom Winter Wonderland, Do They Know it's Christmas? och Fairytale of New York och jag försöker dramatiskt hinna till alla skoluppsättningar av julmusik.
Dessutom har jag redan i år med den snö som kommit i min annars snöfattiga stad gjort tio snöänglar vitt spridda i staden. Hitta dem om du kan!

Jag som annars brukar klistra fast en egengjord lapp som det slarvigt står: GOD JUL på och sätta på min trasiga TV-apparat, demonstrativt lyssna på allt annat än julig musik och offra alla konserter som sätts upp i skolans aula åt en extra sovmorgon eller rast.

Något har hänt.

Min julpyntning med de löjligt noga utvalda kanelstängerna...

Inga kommentarer: