måndag 31 januari 2011

kaffebekännelser & för många länkar

Måndagar sägs vara en vidrig dag. Men jag förstår inte. De är varken bättre eller värre än någon dag som helst. Det säger jag dock bara för att det är studiedag idag och jag har haft tid med mer utöver siffror och bokstäver (gör allt jag kan för att undvika ordet 'plugga'). Blandannat göra en femlåtarslista på Spotify, gå en promenad med Anna Ternheim och Britta Persson i öronen (fick precis en bild i huvudet av att de bokstavligen stack ut sina huvuden ur mitt, var jag ensam om det?), misslyckas med ett bröd, mått halvdåligt för att jag inte är vegan, tröstat mig med att jag åtminstone är vegetarian, skuttat runt till låtarna jag gillade när jag var femton, läst ut de gudsförgätna böckerna jag fått i läxa att läsa i Svenska så att jag kan börja med boken jag vänsterprasslar med utanför skolan, Sputnikälskling.

Och så har jag syndat! Med en kopp kaffe. Jag tänkte sluta med kaffe. Men fan. Jag älskar kaffe så mycket att det känns som dessa skapades för mig.



Jisses. Vilken fånig idé. Sluta med kaffe. Kolla vad vackert det är. Den vackra beigebruna nyansen till resultat av soyamjölken.Mmm.

Hm, jag har ju faktiskt hunnit med en hel del idag! Man borde ha studiedag och slippa skolan oftare, så att man faktiskt hinner ägna sig åt saker.

Inga kommentarer: