tisdag 22 februari 2011

jag & skoluniform

Finner det som så att skoluniform inte är en särskilt dålig idé alls. Grundidén som politikerna presenterar för den - att den skulle reducera mobbing för att man suddar ut barriärer mellan klasser när alla klär sig likadant istället för att vissa struttar runt i Chanel istället för Second Hand - är dock bara nonsens. Varför krångla till det så förbannat? Varför inte bara lära människostackarna att acceptera varandra för mer grundläggande faktorer än bara ett ynka litet klädesmärke?
Jag tycker att skoluniform är en rätt så fin idé för att det eventuellt skulle stärka känslan av tillhörighet till skolan, samt disciplinen...
Äh, vem försöker jag lura? Jag tycker bara att skoluniform är en god idé för att det skulle vara så mycket roligare att gå klädd så här i skolan







PS. Det sades att skolan jag gick på, Junedalsskolan, var den värsta skolan när det gällde märkeskläder - varenda elev var tvungen att gå runt i Lacoste, Dior, Blaha-blaha, annars blev man toalettdöpt eller liknande. Konstigt nog märkte inte jag av detta alls, trots mina tre år jag spenderade där utan ett enda märkesplagg.

Inga kommentarer: