onsdag 2 mars 2011

fötterna konspirerar

Hur var dagen idag för mina fötter?

Eftersom jag tycker att fötter är en galet underskattad del av människan frågar jag mig hur dagen var för mina fötter istället för mitt huvud eller någon annan mindre betydelsefull del. Det är ju trots allt de som burit runt mig hela dagen.

Jo, tack, fint. De har varit glada idag. Det är ju trots allt nästan något som man skulle kunna tolka som vår. Och de fick vandra till Jönköpings utkanter för att, tillsammans med ögonen, se att Fairtradecafét de varit med och målat på lite förstrött förra året var färdigt med ny färg och nya möbler. Allt skedde utan min vetskap, men det är mysigt och jag hade inte hunnit vara med på det alltför mycket ändå.

Fötterna konstaterade dessutom att ursäkten "inte ha tid" är en tråkig sådan. För sanningen är den att vi har aldrig tid, det är tiden som har oss. Därför ska tiden ha mig att hinna med allt jag bör och vill göra från och med nu.
Sova är för veklingar.

Inga kommentarer: