tisdag 15 mars 2011

tralalala intellektuellis

Jag skulle vilja skriva något skarpt, smart och samhällsanalytiskt just nu. Om allt som pågår i världen, Libyen och Japan och kärnkraftverk och inbördeskriget i Spanien (som förvisso pågick 1936-1939 och inte är riktigt lika uppdaterat som de andra nyheterna). Men det går inte. Min hjärna är som en schweizerost där saker trillat ut som gör mig kapabel att formulera åsikter om världsomfattande ting.

Jag skulle vilja gå en snabbkurs i politik och allmänbildning. (Jag ger mig en snabbkurs i sådant vareviga kväll när jag läser i mitt uppslagsverk, frenetiskt. Det räcker dock inte. Jag behöver press. Uppsatser. Läxor. )

Ikväll finns inte tid för samhällsanalys. Ikväll vill jag läsa Karlstad Zoologiska igen och skratta och gråta åt allt sorgligt i den.

Inga kommentarer: