onsdag 20 april 2011

nämen hej, det var ett tag sen? allt väl? etc etc

Nu har jag varit borta ett tag, så jag tyckte att det var på sin plats att göra en klassisk "det-här-är-jag-mindre-bra-på-lista", så att vi har den överstökad.

Jag, Elin, är mindre bra på:

  • Att blogga. Bevisligen. Jag har tusen idéer om vad jag vill blogga om, men när jag väl sätter mig ner och ska göra det, fäster sig en skärm mellan mig och datorn (förutom den vanliga datorskärmen) och jag blir som bortkollrad från skrivandet. Tråkigt. För det finns så mycket att säga och att uttrycka, men den tomma rutan som utgör fältet där man utför sina bloggerier är så tom att den kväver alla ord som kan tänkas vilja hoppa in där.
  • Att köpa skor. Och det är inget jag säger för att jag likt Hollywoodkvinnor med lite för blont hår vill smälta in bland medierna och desperat skrika på alla intervjuer "but I'm a total tomboy, I swear, I used to climb trees!" (ogillar för övrigt uttrycket tomboy/pojkflicka, men det är väl bara för att jag är feminist antar jag). Det bara är så att när jag går in i en skoaffär, så halvdör jag inombords och stirrar tomt framför mig. Jag dog troligtvis av en skoklack i huvudet i mitt förra liv.
  • Att slappna av. Jag är en filifjonka som har tendensen att förstora småsaker till enorma proportioner.

Något annat? Nä. Eller jo, jag är väldigt dålig på att rappa också, men det lämnar jag åt proffsen.

Inga kommentarer: