onsdag 6 juli 2011

Erkännande II

Okej, här är det andra erkännandet för ikväll. Nu blir det inga mer förrän minst imorgon.

Jag var helt övertygad om att jag skulle misslyckas med mitt IB-diplom. Matten gick fullkomligt åt staden (föredrar skogen över staden, så ett uttryck då det uttrycks att skogen är något negativt är inte ett alternativ). Idag loggade jag in och beredde mig på att få kolla på eländet som kallas för mina betyg.
Det första jag möts av är meningen "bilingual diploma awarded", vilket bara kan tolkas som att jag faktiskt lyckades. Alltså: jag börjar hyperventilera, lägger mig på golvet och skrattar högt i en kvart. Jag vet inte huruvida detta händer IB-elever särskilt ofta, men jag gissar på att det inte är en alltför ovanlig reaktion.

Det allra bästa är att jag är nöjd. Jag har ingen prestationsångest längre. Jag är fri. Nu kan jag bry mig om sådant som betyder något på riktigt, inte bara trivialiteter som WL, WT, EE, IA.

Och slippa räkna matte.
PS. Jag spenderade min födelsedag genom att i sex timmar räkna matte. Att vara lycklig för att slippa siffror är därmed berättigat.

Inga kommentarer: