torsdag 4 augusti 2011

Macbeth

Det finns saker jag planerar att göra, varje dag. Men som försvinner. Tiden flyger iväg så fort man kommit hem från jobbet och plötsligt måste man sova för att gå upp tidigt och jobba vidare (tiden flygs för det mesta bort för att jag prioriterar att sitta på balkongen och läsa diverse böcker, för tillfället Macbeth). Det är i de stunder då man vandrar i korridorer och samtalar kort och plockar upp vad som skall plockas upp som man (inte man: jag. herrehatt, ska det vara så svårt att kunna personifiera sig lite?) inser lite grejer. Som det här med jobb. Jag vill älska mitt jobb men inte gräva ner mig i det. Jag vill jobba hårt, länge och vara förtjust i det, men fortfarande kunna komma hem och bara yoga. Eller läsa en Shakespearepjäs på balkongen.

Inga kommentarer: