onsdag 30 september 2009

S.O.T.s framtid (den första versionen)

Min framtid i ett blogginlägg!

Efter International Baccalaurate - en spontant planerad tågluffresa genom Europa.
(Makedonien, Ukraina och Albanien är länderna jag ser mest fram emot att se.)
Min plan med detta är att se världsdelen jag lever i, uppleva ny kultur och sitta på ett litet skumt kommunistiskt café någonstans med några mystiska män och kvinnor med mustasch och konspirera ihop saker som aldrig kommer att hända.
Enda sättet jag kan överleva ett liknande mötet är genom att röka obegränsat mycket pipa.

När jag kommit hem från detta och är extremt pank, ska jag sälja mitt värdefulla noll minus-blod så att jag kan åka upp till Åre och vandra omkring i fjällen däruppe. Lyssna på vargar (som i själva verket är hundar) på natten och uppleva den fantastiska naturen.
Eller så stannar jag bara i Åre by och clubbar med innemänniskorna som bor på Tott eller Holiday Club.

Sen börjar allvaret: jag måste läsa upp kurser i fysik och kemi. Detta görs på en folkhögskola med nära till en sjö, så jag kan åka kanot när jag inte måste plugga fysiska termer.
Under den här tiden ska jag lära mig hur man lagar ordentlig mat.
Inte fryst vegobulle, utan vegobulle jag gjort själv. Av närodlade saker. Och muffins av närodlat och ekologiskt.
För att jag är så pretto, fast på ett gulligt sätt.

På bara ett par, fem år studerar jag sedan zoologi lite överallt i världen. Området är rovdjur.
Trots att jag inte längre definierar mig själv som rovdjur. Paradoxalt.
Under den här tiden hinner jag mirakulöst också studera konst, mytologi, statskunskap, litteratur och ta en massa skrivkurser så att jag kan frilansa i en miljon flummiga tidningar som är tryckta på miljövänliga papper eller som bara finns på webben.

Och skriva en bok under tiden. Om något oväntat och fantastiskt.

(Bara så att ni vet, jag kommer att ändra min framtidsplan fler gånger än denna. Jag lovar. Så ta inte detta alltför allvarligt.)

Yep, det är bara att sätta igång.

Inga kommentarer: