lördag 5 december 2009

Morgonens Konstaterande.

Jag hade för mig att jag skrev något storslaget och vackert i mitt anteckningsblock, där jag satt och fördrev min tid med fantastisk musik, ett brinnande intresse och ett brinnande stearinljus.
När jag på morgonen klev upp ur min säng för att se vad det skulle kunna vara jag skrev igårnatt när jag var för trött för att tänka och lät mitt undermedvetna styra vilka ord som skulle kunna tänkas hamna på mitt papper, blev jag besviken. Vad jag fann var:

1. "En gång drömde jag att Mike Oldfield reducerades till tre hundar. Jag sprang efter dem, trillade. Min själ läckte ut på gatan. Den fick ligga där medan jag traskade vidare i livet. Precis Som Kapitalism! (...)"

2. "(...)Vad fint det skulle kunna vara ifall jag skulle kunna sluta drömma om ruttet kött, eller kött i övrigt, eller slakten kanske, det känns som en onödig sak att drömma om, för att inte tala om onödig, jag är faktiskt vegetarian, ja, och jag tänker bli militant vegetarian, och döma alla som äter kött, men jag skulle hata om någon annan gjorde det, men alla gör precis vad de hatar att andra gör, för alla är ganska dum i huvudet, jag tror att jag skriver för långa meningar, är jag medveten om vad jag skriver, jag börjar, överanvända kommatecken, men, det är ju trevligt, eller, mest irriterande, jag skulle välja att inte, vara irriterande, men vad kan man göra, åt det, egentligen, och det var en fråga, och inte, ett påstående, men frågetecken, är överskattade."

"Hahaha! Jag kommer inte komma ihåg vad jag skrivit imorgon. Sovakanske? Klockan är fem. Jag känner mig salongsberusad, eller kanske riktigt berusad, eller kanske på gränsen till medvetslös, eller kanske bakfull. Eller allt på samma gång."



Jag vill bryta med mitt undermedvetna, eller kanske inse att något sådant inte existerar.
Skulle mitt undermedvetna vara en person skulle det vara en förvirrad fjortonåring med något form av syndrom som gör henne... flummig.
Mitt undermedvetna borde vara något lite mer makabert. Som en märklig liten Moldavier med mustasch och en penna bakom örat.

Inga kommentarer: