torsdag 1 juli 2010

Imorgon om ett år

Nu far jag iväg till Europa. På lördag. Själv. Och möter där en hel grupp andra ungdomar från andra Europeiska länder för att tillsammans åka runt i Europeiska länder såsom Italien, Tyskland, Frankrike, Belgien, Holland och Luxemburg inom loppet av tre veckor.

Jag har dansat på gatorna av glädje inför händelsen, levt i en egen musikal för en liten stund. Trots min glädje inför detta, är jag givetvis nervös.
Jag som glömmer bort vart jag ska gå när jag går någonstans och hamnar någonstans en halvmil hemifrån (och ännu längre bort från dit jag skulle egentligen), stundtals vad mitt riktiga förnamn är ("Eee...lla? E.... Elin heter jag ju!") när jag är riktigt nervös, ska nu klara mig att åka flygplan själv och ta mig runt i Europa relativt självständigt.
Nu när jag så spontant skriver detta, verkar det som om de påhittade "fjärilarna" i min mage har en sådan där utspårad tonårsfest som man använder sig av i film och reklam för att visa någon form av moral, där saker och ting rivs ner och går sönder och några vaknar upp på en järnväg någonstans i Värmland utan att ha en aning om hur de hamnat där. Liksom.

Men hursomhelst så kommer det nog att bli vördnadsbjudande (vilket är min ordlistas översättning på "awesome")

Inga kommentarer: