onsdag 16 februari 2011

en sak till!

Kom att tänka på en sak angående låten, Winter Rose, som jag länkade till, av Firefox AK. Jag kom på varför jag älskar den.

Inte för att videon till den är fantastiskt vacker, inte för att Tiger Lou och Firefox AK fungerar fantastiskt bra ihop röstmässigt, inte ens för den härliga rytmen.
Jag gillar desperationen i låten. Det låter måhända aningens sorgligt, men det är något outtalat vackert över raderna som bara vrålar ut ren och skär desperation, som ett avgrundsskrik:
Give me some pleasure,
give me some joy,
just give me something
I can't destroy



Det är helt galet hur fina låtar blir med ingredienserna desperation, vemod och sorgsenhet (jag kan inget om musik, så några lyckade ackord eller beats kan jag inte säga är essentiella för en låt. jag kör på känslor istället.)

Inga kommentarer: