måndag 7 februari 2011

Q?

Tur att jag och min familj är ganska lika varandra på det sättet att vi lite spontant gör halvtokiga saker - t ex hitta en lägenhet på internet, titta på den och bestämma sig för att köpa den på samma dag - med ibland lite halvdana resultat.

Igår kom jag på att mitt tangentbord var lite smuligt (eftersom mellanslagstangenten inte längre fungerade ochallameningarsågutsåhär), men det var lätt att lösa ansåg min kära mor - bara att dra fram dammsugaren!
Enda problemet var att tangenten med q på sögs upp av dammsugaren och befinner sig nu i dammsugarpåsen.

"Hoppsan!" sade min mor.
"Det gör inget", sade jag, "man använder ju aldrig sig av q ändå."


Om vi skulle göra ett familjeporträtt av oss i naturlig miljö, skulle det behöva innebära att vi alla på bilden såg ut som att vi letade efter något (bilnycklar, mobiler, plånböcker eller glasögon), frågade vad vår adress är egentligen för sjuttiofjärde gången (okej, det är bara jag som gör det) eller sitta och nynna helt fel melodi på uråldriga låtar. Och det skulle bli vackert.

Inga kommentarer: