måndag 16 maj 2011

skoltrött

Så. Skoltrött.

Det är för fasen bara tre dagar kvar nu av de här fantastiska prov vars existens pryglat mina dagar, men jag orkar inte plugga mer nu. Mina pluggsessioner klipps korta.

Jag har kommit på en grej som är bra med gymnasiet - jag har blivit rastlös på ett bra sätt. I mina unga tonår klagade jag på brist av aktiviteter och satt mest och slöglodde på Vänner-avsnitt jag sett minst femton gånger. Nu klarar jag max av en timmes TV-tittande per dag, sedan räcker det. Jag är för rastlös. Det är slöseri med tid. Det finns så oerhört mycket annat. Jag tror att det är tack vare den här tidsransoneringen jag fått leka med under gymnasiet. Räkna ut hur mycket man kan lära sig på en timme, hur mycket man kan producera under en eftermiddag för att på så vis hinna med alla deadlines. Då insåg man efter ett tag att om man hinner skriva en halv uppsats på en timme om man är effektiv, är det fruktansvärt slöseri med tid att sitta och titta på TV.

Dessvärre lockar TVn mycket ikväll, nittileaks mot biologiplugg - biologiplugg har ingen chans.

Inga kommentarer: