lördag 26 september 2009

Dog days are over-

Godkväll ("jag står för mitt handsvett", kulturell referens värd att kolla upp).

Jag hoppas med hela mitt blodpumpande hjärta att er kväll är lika händelselös som min. Det är nämligen vad livet går ut på, att komma hem och finna sig själv med åtminstone ett par sysslolösa timmar, så att man kan lyssna på spotify.
Sen får alla buddhister säga vad de vill om saken.

Nu är saken den. Att jag för en stund tyckte att bloggar var en av de ondaste ting man kunde finna på internet. En källa för växande narcissism. Att lägga ut dagboksliknande inlägg på en hemsida och sedan förvänta sig att någon bryr sig.
Sedan slog det mig, att. Mja. Det är inte så illa det här. Inte egentligen.
Överhuvudtaget känns det som, att det är vad man gör av det.

På grund av mitt jättekorta avbrott känner jag mig nu tvungen att uppdatera nya händelser i mitt liv. Bara de tre viktigaste.

1. Köttet är numera helt struket från min meny. Det har blivit ersatt med quorn och annat mindre gott och mer moraliskt.
(jag har med andra ord blivit vegetarian.)

2. Spotify. Jag har fått Spotify.
Jag står för att jag är en materialist (som resten av i-ländernas befolkning) och erkänner att jag inte varit så lycklig på länge, som när jag fick Spotify installerat på min dator.
Tack återigen för installationen.

3. På bokmässan i Göteborg fick jag en bok - helt gratis - betitlad Mytologi.

Ja. Det var allt. En stöddig odödlig tönt tackar för natten.

Inga kommentarer: