lördag 9 oktober 2010

eter


Filosofier och det kufiska som hör till är måhända passande namn på bloggen istället för S.O.T. (vilket för övrigt var ett namn som tilldelades mig när jag var elva av rivaler som skrev att jag var en Stöddig Odödlig Tönt med tusch på ett elhustak), men vad har eter med saken att göra?

Saken som eter har med saken att göra är att eter är en sak som inte har med saken att göra, för att uttrycka sig sakligt. Eter är helt enkelt ett kemiskt ämne som ibland används vid narkos och är relativt explosivt (enligt ryktesvägen, det vill säga wikipedia. men det verkar ju vara en paradox) som jag hade en fascination för i mina yngre dagar.

Vanligtvis vill vi gömma fascinationen vi hade i yngre dagar, eftersom de för det mesta är vad vi vill klassa som "pinsamma" - det kan gälla en skådespelare med misstänksam frisyr eller sångare med suspekta låttexter. Så eter är helt enkelt ett sätt för mig att bevisa att jag håller fast vid fascination jag samlat på mig, och det att jag inte gömmer saker undan.

För det mesta.

Tack för mig för ikväll.

Inga kommentarer: