onsdag 5 januari 2011

& ett pepparkaksskepp helt utan anledning

Jag är dålig på att uppdatera (och dessutom minst lika dålig på att handla nya skor, men man ska ju inte hänga upp sig på det man är dålig på). Det beror på tidsbrist och min skeptiska inställning till bloggar.

Nu har jag dock kommit fram till att jag gillar bloggar. Ingen hög hjärnaktivitet. Det behöver jag. Jag behöver den lägsta hjärnaktiviteten som finns just nu, som paus mellan allt Kafka och biologiplugg. Jag börjar snart sista terminen på gymnasiet. IB. Den sista striden. Infernot. Herreminhatt. Kommer jag att överleva?

FEM SAKER SOM FÅR MIG ATT ÖVERLEVA JUST NU:

1. MGMT
2. Snabbkaffe i Starbucks-muggen jag fick i julklapp.
3. Powerpoints om biologi som utförligt förklarar allt man behöver veta om hjärtats alla kamrar och lungornas alla rörelser.
4. Mitt hjärt- och lungsystem.
5. Tanken på att det finns en framtid. Långt där borta, bortom alla termer jag trycker in i huvudet och alla tankar som får mig att vilja slå sönder något. Det finns en framtid och den innehåller... böcker. Längdskidor. Filmen Hable con ella.

Inga kommentarer: