fredag 6 maj 2011

mugg/kopp

Brukar inte bli materialist (såvida det inte närmar sig jul/födelsedag, men då är materialismen redan såpass spridd att den borde liknas vid en smittsam folksjukdom), men när jag fick syn på den här muggen hade jag lust att simma över till Storbritannien till närmsta bokaffär och införskaffa den.




Min passion till muggar vet inget slut. När jag blir till en äldre kvinna med egna skåp i ett eget kök ska jag ha ett skåp tillägnad bara mina muggar. Där skall Totoro-muggen, Mårran-muggen och Filifjonkan-muggen stå. Jag har en liten mystisk relation till dem också, på det viset att jag bara använder dem vid vissa tillfällen. Mårran använder jag bara till kaffe, när jag känner mig släpig och långsam som denne varelse och behöver en kick. Filifjonkan används bara till te, då te har någon form av lugnande effekt som både behövs att lugna mig och Filifjonkan (som är min själsfrände). Totoro används till lugna, ljuva morgnar då glädjen över en kopp kaffe, te, soyamjölk eller juice inte vet något slut.

Inga kommentarer: