torsdag 16 juni 2011

boklogik

På hemsidan boktipset är jag en ganska sällsynt besökare. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på böckerna jag läst, kanske för att jag kan läsa en och en halv på en natt. Idag besökte jag dock denna hemsida i nyfikenhet inför vilka titlar fyndförfattarna Joanne Harris och Nicole Krauss kan tänkas ha släppt. Det första jag möttes av, dock, när jag besökte sidan var:
"Elin! Vi har med hjälp av dina registrerade analyserat vilka böcker du skulle tänkas ogilla!"
Nu undrar jag vad jag ska med den här informationen till. Är meningen att jag ska försöka motbevisa dem? Eller tror de på allvar att jag behöver hjälp med att fundera ut att jag inte vill läsa Camilla Läckberg och Jens Lapidus?





Spontan eftertanke: De kan mitt förnamn? Skrämmande. Mycket skrämmande.


OBS! Det här är böcker jag gillar.

Inga kommentarer: