torsdag 16 juni 2011

innehållet i glasburken

Jag har just nu två glasburkar med ytterst tveksamma innehåll. En av dem ser ut som innehållet i vilket en robot i datorspelet tredje klass (som jag brukade roa mig själv med när jag gick i just första till tredje klass. det tog så lång tid för mig att klara av det.) efterfrågar till lunch: härligt grönt slem. Men det är inte slem. Det är härligt och grönt, men inte slem. Det är ärtpesto.
Den andra glasburken ser ut att innehålla en gulaktig sörja med gröna småbitar i, och det är just det som den gör. Det är helt enkelt honung med mynta i. Jag har ingen aning om vad jag ska med den till, men eftersom den ska stå och dra i minst två veckor har jag ingen brådska med att räkna ut vad jag ska med den till.

Medicinsk honung, kallas det visst. Hmm.

Inga kommentarer: