fredag 17 juni 2011

Italien, igen!

Jag åker till Italien imorgon. För ett år sedan, ungefär, var jag där. Nu åker jag förvisso med min familj via tåg, och innan dess blir det Berlin. När jag reste ensam var det med ett flygplan och jag var helt själv. Ingen annan talade svenska, så det blev att ta sig fram med engelskan.
Jag saknar det ibland. Jag saknar att sakna mitt modersmål. Ibland vill jag resa bort och tala engelska bara för att kunna tänka: "nu skulle det vara så skönt att få prata svenska med någon!"
Och så kallades jag bara för Ella, inte Elin. Jag föredrar Ella framför Elin för det allra mesta.
Offtopic. Hursom, jag är helt inrullad i allt packande just nu. för vad kan man tänkas behöva ha med sig till Italien som inte redan finns där? Där har de trots allt det mesta man kan vilja tänkas ta med sig hem. Vespor. Katedralformade nyckelringar. Konstverk. Pistaschglass. Comosjön. Etc. Etc.

Inga kommentarer: