måndag 26 september 2011

irr

Dagen förflöt långsamt fram, såsom dessa arbetslösa dagar gör. Dock hade jag en plan, ett mål, en mening med dagen: att besöka Vissmålens stall och få den där underbara kicken som bara närvaron av djur kan ge mig.
Efter en irrfärd på en buss runt halva Huskvarna och hela Jönköping hamnade jag på platsen där jag började min färd, något förvirrad. Hur hamnade jag här? Var är stallet?

Min enda slutsats efter dagen är att jag antingen måste acceptera att jag är kass på kollektivtrafik (trots mitt ihärdiga användande av detta färdmedel - när jag inte cyklar) eller ge mig på att hitta stallet igen. Men inte nu. Inte ikväll. Ikväll ska jag lägga mig till sängs med The Summer Without Men och Under Det Rosa Täcket.

Vilken oerhört feministisk läsning jag hänger mig åt, kom jag på nu. Åh, nåväl, inget illa med det. Tvärtom.

Inga kommentarer: